Yang Selsema Itu Burung Dia

cuak gua bila bangun pagi semalam bersin tak henti-henti. maklumlah baru pulang dari sempadan selatan Thailand katakan. Padang Besar Perlis membawa ke Danok a.ka. Sadao. faham-faham lah dekat sana virus bukan setakat runcit-runcit. dah tahap pasaraya Mydin dah tahap majunya. ayam berkasut tumit tinggi jenama Thailand jangan duk cakap lah. bersepah. gua nak menjamu selera makan masakan Thailand pun terhorny-horny. kejap pandang makanan. kejap pandang diaorang. member gua dah terketar-ketar gua tengok nak suapkan nasi ke mulut. cuma dia tak perasanlah gua pandang dia. selalunya skill pandang menggunakan ekor mata jarang-jarang mengkantoikan gua.

yang iras-iras El Setia Hujung Nyawa pun ada. nasiblah haritu geng gua menemani ekspedisi jalan-jalan cari makan gua. takdelah gua berdebar sangat.

apa yang gua takutkan?
takut weih selsema burung. lu faham-fahamlah..ayam kan dari keluarga burung. cuma bezanya ayam yang berkeliaran di selatan Thailand tu bukan spesis ayam yang disuntik di tengkok. ha..habis tu suntik dekat mana? ha..ada lah. rahsia. lu orang kan dah besar panjang bam bam..pandai-pandailah explore wikipedia.

tapi nasiblah semalam juga kebah demam selsema. dah takde srot sret srot sret mengganggu hidup gua. tapi semalam on the way melepak pekena nasik Kepala Ikan Salim di Jalan Kampar Ipoh..ada kejadian tidak diingini berlaku dalam hidup gua. hais. ini semua bala..


sedikit tips untuk sesiapa yang mahu berkereta sendiri memasuki sempadan Thailand. sila pastikan lu orang bawa geran kereta (photostat)..dan sila pastikan lu orang ambil insurance. kaunter insurance selalunya ada di kawasan mahu declare kereta dan mahu cop border pass@passport. bukan apa..sekadar beringat-ingat. pemandu di sana boleh tahan tahap berdesupnya. gua dengar-dengar Polis di sana boleh tahan gengster tahap makan rasuahnya.

gua semakin horny mahu berekspedisi jalan-jalan cari makan. next trip next trip next trip..erm..akan gua fikirkan.