Kedai Kopi Halal & Lupa

hai adik cikebam cikebum sekalian. rindu abang tak? kalau rindu meh plok erat meh*depa-depa kedua belah tangan!

heh..lama gila gua tak menulis kan. cukup lama. mesti adik-adik abang sekalian makin tinggi ilmu selulit di peha dan pelipat perut kan. kan kan? ops..takyah tunjuk kat abang..aurat tu..cukup sekadar adik-adik je tahu!

makin hari keinginan abang nak update belog semakin memuncak sebenarnya. bergetar-getar tangan nak menghapdet. tapi masalahnya abang sekarang makin pelupa. cepat sangat! dalam setahun pasti ada satu tempoh yang abang akan lupa banyak benda. ha..lupa!

kadang-kadang eksiden lupa ni boleh buat kita stress. menggunung stresnya. sebagai contoh itu hari sedang abang melayan keseronokkan poo-poo di sebuah kedai makan tetiba abang lupa samada abang dah lock pintu tandas atau belum. pergh!..potong kan..kan kan? dalam kejadian tu jarak pintu dan tempat abang bertenggek punyalah jauh. dah tak pasal-pasal abang kena stop sekejap operasi poo-poo dan bergegas untuk memastikan keadaan pintu toilet. hais..apa pesen entah arkitek design toilet macam tu!

ok..itu kes cool cool je kan. ini kes hot hot lak. cerita zaman grunge gua! (baca : grun.ge).

situasi : kedai kopi orang kaya kaya yang berstatus halal (mencari yang HALAL itu FARDU na!)
Zahratul Nafisa : awak apsal tak turun makan makan sekali reramai semalam?
Gua : aku lupa weih. serius aku lupa..(sambil tangan mencapai gelas meneguk air mahal halal milik Zahratul Nafisa). yang lu pun satu..apsal tak helo gua!
Zahratul Nafisa : kehkeh. saya pun lupa gak..lupa nak roger awak. bizi baca menu makanan.
Gua : fuh..nasib baiklah acara makan makan reramai je. kalau kenduri kahwin lu mau lu tarik muka dengan aku kan?..(sambil menyedut air mahal halal milik Zahratul Nafisa).
Zahratul Nafisa : ha..tu la pasai..kalau la kenduri kahwin saya..tacing saya tau. taknak kawan!..(sambil merampas kembali air mahal halal dan lantas menyedut laju).
Gua : pelupa gila aku sekarang ni. letih wo nak melayan perangai LUPA ni. ha..ni sebab aku teringat beg aku dalam kereta lu yang aku roger ajak lepak ni. ada bawa dak?
Zahratul Nafisa : ada je dalam kereta tu. tak pernah bawak keluaq pun. apa je lah yang ada dalam beg tu pun?
Gua : barang-barang harian aku lah. tshirt..boxer..berus gigi..
Zahratul Nafisa : berus gigi??! habis tu ni awak berus gigi ke dak tadi ni?
Gua : ha..sebab aku ingat nak berus gigi tadi tu yang aku roger lu tu.
Zahratul Nafisa : Demlah awak ni!
adik-adik imagine kan lah sendiri raut wajah kakak Zahratul Nafisa. dan haritu untuk pengetahuan adik-adik sekalian abang terpaksa bayar harga air mahal halal milik kakak Zahratul Nafisa. kesian abang kan?!

Zahratul Nafisa bukan nama sebenar. nama sebenar beliau abang dah lupa..