Edisi Rumah Sewa Sabak Bernam Rengekan Hanis Zalikha

susah dow nak cari rumah di Sabak Bernam. serius susah. semua tuan rumah pun gua call nak buat homestay. jahanam ah poket bos gua kalau gua menetap di homestay. sehari je dah RM 70. sebagai pekerja yang berbudi bahasa dan bukan kaki kikis kompeni..gua akhirnya berjaya dapatkan rumah sewa dalam suasana kampung..RM 250 sebulan.gua dah bantu jimatkan kewangan bos gua. dan yang gua rasa bes..rumah tersebut berdekatan sawah padi menghijau..dan yang pastinya rumah gua sewa tu rumah papan. dah lama gua teringin nak lepak rumah suasana kampung macam ni. ada sawah terbentang.kampung gua asyik dikelilingi pokok sawit je.

rumah gua sewa rumah kembar..maksudnya satu bumbung 2 rumah.kiri gua ada penyewa lain..orang bekeluarga. dan yang memisahkan hanyalah dinding papan yang bila penyewa sebelah borak pun gua boleh dengar dengan jelas.so..lu paham-paham je lah kan..privasi memang tak ada lah..tapi sebab sawah punya pasal..gua gagahkan gak duk rumah tu..silap gua la masa nak sewa tak usya dulu ketebalan dinding pemisah tu. asyik teruja dengan sawah je. tapi apa ada hal kan..niat gua suci..gua nak selesaikan kerja gua sambil santai-santai je sini..nak hirup udara kampung sawah padi..nyaman je kan.yah..serius nyaman.malam tu gua nyenyak abes.

itu cerita bes dan sikit-sikit je tak bes.
ini cerita tak bes dan memang serius tak bes.

bangun pagi dalam gua mamai-mamai..tetiba gua diselubungi perasaan cemas..buntut gua buat hal. prutt..prutttt..nak aram..baru gua perasan..gua ada jiran kot..dan gua ada dinding yang tak kedap bunyi kot..hais..dan pagi tu memang gua mandi laju..semuanya pun laju..gua start keta gua dengan laju dan gua gi kerja laju-laju..petang tu gak gua gerak balik ipoh. tercalar imej macho gua.
(gua tak pasti jiran gua ada rumah ke tak..tapi dalam kepala otak gua dah imiginasi benda ni dah..nak aramm)
cemas gua tak berakhir di situ je. wednesday, ‎november ‎09, ‎2011, ‏sekitar kurang ‎8:57:29 pm (tarikh dan masa gua culik pic webcam gua kasi kat cikgu cute..manja sangat nak pic gua..tapi gua suka je..sebab dia seorang je yang suka puji gua ensem)..tetiba anak lelaki jiran gua menjerit melolong..gua ingatkan apa jelah kan..acara rogol bergilir-gilir ke..happening sangat bunyinya..gua intai-intai..pergh..kena rasuk rupanya..jahanam betul..baru je gua nak merasai saat nyaman rumah sewa gua..ada benda mistik lak..tapi gua cuba buat-buat tenang..sambil ym dengan cikgu cute..sambil gua pasang telinga dengar orang sebelah di jampi serapah oleh abang dan ayah beliau. macam-macam suara gua dengar..kejap-kejap harimau mengaum..kejap-kejap suara Mak Lampir..kejap-kejap orang berkarate..kejap-kejap bunyi rengekan Hanis Zalikha..ok..yang part Hanis Zalikha tu gua tipu.

sekitar pukul 11 malam camtu..budak tu dah ok dah. dah keluar la kiranya Mak Lampir dari tubuh dia..baru gua rasa tenang.dalam tempoh bertenang tu..cikgu cute gi lak sakat gua..duk buat gurau ada sesuatu kat belakang pic gua..memang la gua makin cemas..ada sesuatu katanya..ada tingkap..cis! pandai betul dia cari time sakat gua..kalau sebelah-sebelah gua dah sekeh laju-laju dah!

gua kembali ke mood tenang.

tapi tenang gua tak lama..dalam kesunyian malam tu..tetiba leh lak budak tu terjerit-jerit.."dia(Mak Lampir) ada atas bumbung..dia nak turunnnnnnn"..pergh..cam celaka je gua rasa..mata gua memang berfungsi 360 darjah..semua sudut rumah gua jeling..nak aram..part ni gua serius cemas..cam nak capai kunci kereta dan chow laju-laju balik ipoh je..jahanam tul.
(amacam..cemas tak cemas tak?..)
memang semalam gua sound benda ni kat bos gua. gua nak cari rumah lain. pergi jahanamlah kalau gua terpaksa kikis duit kompeni pun..apa ada hal kan..bukan kompeni gua.