Bersangka Yang Baik-Baik Sudahlah

"hamboi..anak Pak Din tu. lama tak balik kampung tau-tau dah bawa balik BMW 8 Series. ha. ni sah-sah duk Kolumpo jual dadah le tu. idak pun jual perempuan."
"Milah Aziz tu dua tiga menjak ni aku tengok lain macam dah gayanya Kiah oi. pipi lain macam berisinya. bulat dah aku tengok pipinya..udah macam anak dara sunti. ni tak lain ambik pakej suntik botox bayar secara ansuran le tu.."
"kau nak tau Leman..semalam masa aku suluh cari katak nak buat umpan mancing kat bawah rumah Pak Ron..aku terdengar bunyi uh..ah..uh..ah!..naik seram aku..hais..tak padan dengan tua..kuat lagi tu projek malam-malam Jumaat. kesian pulak aku dekat Mak Nab..bukan muda lagi tu.udah baya atuk aku dah tu."
"apa mimpi entah Razaq harini..tadi tak pasal-pasal kat warung Pak Munawir habis dibelanjanya satu kedai. udah rupa kena nombor sport toto je gayanya.."
"ko perasan tak Zima. dua tiga menjak ni lain macam je tembunnya badan Aznorieza tu. lain macam aku tengok naiknya. ajenye udah kena projek dengan boipren le kot gamaknya ye..udah rupa di pam-pam."
"kedekut betul la Junid tu. kebun sawit berekar-ekar. rumah sewa dekat 8 buah. pagi-pagi duk menoreh getah lagi..tapi..dari dulu sampai sekarang asyik la pakai kereta Honda Z tu. yang Mak We nya pun ngikut jelah naik kereta buruk tu. kalau nak di ikutkan kelayakannya bukan setakat Honda Hybrid..Honda CR-Z EX pun bukan. dah boleh pakai Pagani Zonda dah pun..entah..kedekut sangat pun duit tu bukan boleh bawa masuk kubur pun.."
mana tahu kan anak Pak Din kat Kolumpo ada berpuluh stall burger jenama Burger Mak Dara nya.

mana tahu kan pipi Milah Aziz berisi sebab sedang bahagia sangat di lamun cinta.

mana tahu kan Pak Ron mengingau sedang bersenam. orang tua..nafas pendek..logiklah kan.

mana tahu kan Razaq nak tunaikan nazar nak belanja semua orang makan dekat warung Pak Munawir kalau Rafidah Ibrahim balas emailnya.

mana tahu kan Aznorieza dalam keadaan stress lepas putus hubungan dengan kekasih yahoo messenger. orang ni pelbagai ragam. ada je yang kalau dalam mood tak berapa nak happy..mengadap makanan je kerjanya. kejap-kejap nak makan cupcake je. kan kan?

mana tahu kan Junid sebenarnya lebih suka buat amal jariah secara diam-diam. salurkan ke tabung Gaza Palestin bagi membantu rakyat Palestin di sana dari membeli sesuatu yang dia dah ada. yelah..kereta je pun. bukan boleh bawa masuk kubur pun.

mana tahu kan maksudnya tak tahu lah kan..kalau tak tahu tu..bersangka yang baik-baik sudahlah kan. tak gitu geng?

dari asyik nak bersangka-sangka je..ada baiknya selidik dan bertanya. jangan sampai tahap bizi tubuh sudahlah ye..ajenye..heeh..

sekian. gua sudahkah penulisan huru-hara gua dengan serangkap pantun lima (5) kerat yang gua culik dari belog JnaHandsomeGirl. fuh..Jna ni kalau lu orang skodeng dia punya belog lain macam dia punya aura. gua ulangi. skodeng belog. JnaHandsomeGirlbukan skodeng Jna. sebab kalau lu orang skodeng Jna..lu orang menempah parut dimuka sendiri namanya. kaki pukul tu. 24 jam tak pernah berpisah dengan pisau rambo tu.

gua syak dia ni ada pakai susuk suntik kat hidung ni. serius weih..hah..syak dengan sangka tu sama je lah kan?
  http://www.emocutez.com.

the year 2013 is always the same year but
with better life if you decide it to be
nothing else matters
always end the day with positive thought
tomorrow's a fresh opportunity to make it better.